Wednesday, December 2, 2009

performance....yay!!!>....

seusai saja aku habis training td.....diri neh tdetik ntok post sumthing kt blog neh walaupown still blurr nk tulis pasai pa....hahahha.....adakah aku dh addict kpada blog....???ooooo tidakkkk....hahaha.....

fikiran ini sdang bkecamuk.....tdetik di hati,adakah aku neh trlalu baik dgn org????trutama dgn org yg aku knal.....masih terngiang-ngiang kata2 abg angkt aku a.k.a syafiq(rain)..."bai,ngko jgn too kind to people sgt.....nnti org akn pergunakn ngko...."...hmmmm....knyataan dia tuh maybe ada kebenarannya......n maybe jgak dia salah....stelah aku bmuhasabah....bagi aku x salah nk bbaik ngan org.....aku x mintak kbaikan aku dibalas....tp cukup dgn melayan aku cam aku exist kt dunia.....itu dh memadai.....maybe sbb aku tlalu baik la aku kerap SINGLE.....hahahha....

dsebabkan aku tlalu baik la...aku x tahu apa tuh rasa marah.....katalah apa pown,aku cpat lpakan apa yg blaku....tp once aku naik marah,aku pown x tahu cemne nk ekspresskn.....apa yg pasti,menda tuh jarang blaku dlm hidupku.....even aku masih tsenyum n bcakap bagai nk ghak,hanya e2 caraku mnyembunyikn masalahku.....n caraku mgekspresskn diri n masalah ku....

bg aku,aku bkanlah munirah shakirah yg tabah n kuat dlam sgala2nya.....aku bukanlah farisham yg sdia bmadah tatkala aku drundung masalah.....aku bukanlah alfarabi yg stia mnemani diriku tatkala aku mmerlukn teman......aku bukanlah paan yg katalah apa pown,still lagi maintain....aku bukanlah mira(gelong)yg bfikiran kreatif n mampu bfikir suma menda n mira(teddy bear) yg sporting n masok ngan smua org....n aku bukanlah sharaf yg kuat even brada di waktu2 yg kritikal....

berjauhan dgn seorg insan bergelar ayah,mmg mmbuat diri ini btol2 brubah.....menjadi terlalu appreciate org.....aku tahu yg diri ini byk membuat ksilapan....tp teguran itulah yg aku nntikan sbnrnya....tiada manusia yg smpurna di dunia neh ttp manusia adalah sebaik2 kjadian....

fikiran ini jgak sdang bkecamuk memikirkn adakah aku memrlukan seseorang yg bgelar wanita hadir dalam hidupku.....tatkala mlihat member2 bahagia bsama insan masing2.....aku ja yg still single......ttp diri ini masih bpegang dgn kata ummiku kt maahad(USTZH AFRIZA)...."cinta neh jgn dok cari.....lg cari lg dia jauh pd kita...biaq dia mai sniri....insyallah dia akan mai pada waktu n masa yg tepat"..... kata2 neh lah yg mnjadi kkuatanku apabila jiwa remajaku bgolak.....dan aku tahu cinta aku pada penciptaku masih lagi samar2....apatah lagi cintaku kpd org lain.....dan aku hanya mampu bharap apabila cintaku hadir,biarlah aku btol2 bsedia n mletakkan agama di hadapan instead of nafsu smata2....hanya e2 yg aku mampu rungkaikn apabila bbicara ttg cinta.....

ya,nasyid jgak byk mngajarku ttg khidupan.....tatkala diri neh slalu mnjadi guru kpada ramai insan walaupown diri ini x sbarapa.....ia mngajarku supaya mnjaga diriku dgn baik.....byk mata mlihat diriku dluar stelah diri ini bkecimpung dalam arena nih.....tp bgku e2 tiada maslah krana aku adalah aku n mnjadi diriku dmana sahaja adalah jalan yg tbaik.....tidak hipokrit n tidak sombong thadap org lain.....

tipu aku katakan stiap bait2 lirik yg aku nyanyikan tidak masok kdalam diri neh..... ya,bait2 kata lirik etulah yg mnjadi inspirasi diri.....bait2 etulah yg mngajarku erti cinta yg sbenar,khidupan,kasih kpd allah n rasul n sbgainya.....trasa diri ini hidup tatkala mnyanyikan lagu2 yg tidak berunsurkn cinta manusia......aku seolah2 brada di dalam ruang aku sndiri ktika di atas pntas seraya mnyanyikn mana2 lagu walaupown jutaan mata yg mmandang....tiada prasaan gugup ataw gementar kcuali sblm brada di pnts....ttp ktika di pntas,smua itu hilang.....fokusku btambah n aku mmasuki ruang lagu bgantong kpd kkuatan emosi n mentalku.....mgkn dsebabkn etulah kumpulanku mampu mnguasai sesebuah lagu dgn baik.....mggunakan hati dan mainan prasaan dsamping mngekalkn kkuatan vokal masing2.....

diri ini amat gmbira tatkala melihat audience mnangis ktika mmbawa lagu "damai yg hilang" ketika palestinian week sem 2....n audience menari ktika mmbawa lagu "snandung budi" ktika agd intech time sem 2 gak......mgkn itu adalah kjayaan yg paling besar prnh dlakukn......mgkn itu adalah starting utk kami mletakkn emosi yg labih lagi pada stiap psmbahan yg sterusnya....n mungkin itu adalah ujian ntok kami maintainkn kualiti tersebut.....yg pntg,diri perlu dipersiapkn n dpertingktkn stiap masa....

apabila mlangkah di sem pnjg yg akhir neh......ingat nk kurangkn sket bnasyid....tp apakan daya.....pjuangan ttp pjuangan....mlihat junior2 pnya smangat turut mmbuatkn aku smangat....mgkn ini adalah sem terakhir ETIKA berada di bumi cfs neh....insyallah,sgala undangan akan dipenuhi......n maaf jika slama neh ada mnyusahkn mana2 pihak n if ada yg kurang snang ngan tindak tanduk kami sama ada yg bkaitan ngan nasyid ataw sbaliknya.....

utk terakhir kalinya......mmg x sabaq nk wat performance ntok sahabat2 medcy time closing H2H......sahabat2 dlm medcy smuanya tbaik.....insyallah kami akan wat yg tbaik....agd nnti jgn lupa jmput....hahahha.....n jgak thanks kpd sesiapa yg mnyokong kami n mmbantu kami selama ETIKA dtubuhkn.....moga ALLAH mmbalas jasa kalian.....n thanks jgak kpd yg memberi teguran yg mmbina....insyallah kami akn mngambil ihtimam drpd teguran2 tsebut....

skian saja post yg larik dr tajuk skit....bjumpa di post akan dtg....salam...

No comments:

Post a Comment