Monday, November 30, 2009

diari aidiladha...

tatkala diri ini keresahan mnunggu bus yg djadualkn pkoi 6.30 ptg x kunjung tiba,ati neh dh keresahan takot2 x dapat balik raya....farabi rilex n snyum ja mlihat tlatah aku yg 1st time naik bus kt pudu......stelah tunggu punya tunggu n tunggu....pkoi 7 baru la bas smpai....ati neh lega bla dok ataih bus....maklumla raya...

perjalanan mnaiki bus mmg memenatkn.....9 jam dok ataih bus....pergh...azab.....dh rrr x brenti lgsg.....aku tergelak kseorangan apabila farabi terhencot2 bjalan bla bus behenti sketika ntok pnumpang mlepaskn hajat.....x sgka atlit jadi camtuh....hahaha...smpai rnr mana ntah.....aku membeli apa yg ada ntok mngisi prot yg lapar sdangkn farabi mngisi protnnya dgn kfc yg dbawa ntok bbuka posa atas bus.....pergh...time tuh allah shj yg taw btapa lapaqnya 2 teruna neh...hahahha...

ssudah mgharungi jem yg amat trok....kami smpai kt terminal shahab skitar jam 3 pagi.....time tuh hanya tringatkn sesuatu iaitu LAPAQ.....ssmpainya abg aku yg menjmput....tros minta dia bwk g kfc stadium....rupa2 nya dia pown lapaq skali..elok la tuh....

stelah bli makanan...tros direct umah....seraya smpai umah skitar jam 4....mama n atok dh pown bgn.....maklumla raya....aku tros mletakkn beg n mngeluarkn batu giling yg berat nk mampos dr beg.....mama n atok aku hanya mampu tgelak skuat2 ati....hahahah...lpas makan mmg nk tdo...tp tunggu subuh dlu....lpas tuh,ape g tdo la....hahahha....

ati neh berasa kcik ati apabila mama,along n atok x mngejutkn aku ntok smayang raya....atok kata x smpai ati kjut tgok aku tdoq mngeroh....hmmm...mlepas la smayang raya.....aku sdaq2 along,mama,angah n achik dh balik smayang....mlepas la nk jumpa member staman....tp along cakap xpa....smayang jmaat masih ada....itulah harapan aku ktika itu...TP....harapan hnya tggl harapan....member2 haram x mai masjid smayang jmaat.....ceh....mlepas la lagi.....

after jmaat,kami adik bradik p jumpa ayah aku kt umah mak tok.....tkejut berok aku mlihat adik tiri tdiri dlm kanak2 obes....br dua blan x bsua,adik dh jd camtuh....perg....bdak tuh mmg kuat makan...hehehhe...umur 5 tahun dah pndai masak....mane x besaw.....kt umah tok....suma dh excited nk dtg knuri kawin kakak aku....mcm2 plan dh wat....ayah ngan mak tiri aku siap bli video cam lg...pny la smangat....hahha.....

pulang ja from btemu abah,balik umah...then family p.cik aku mai....mataku x leh bkak lg dah.....gara2 mabuk ktupat mak tok....aku syahid tros.....hhahaha.....1st day raya aku mmg boring.....

on d 2nd day....sbelah siangnya aku mnjadi driver kakak aku ntok mnjmput kawan2 n cekgu2 mai knuri.....pnat....mmg mmenatkn....tp nk wat cemna...aku sorang ja x wat keja2 knuri g...hehehe....tp adik bradik aku x bkira pown....aku ja ksian....so maw x maw kna la......sblh ptg lak p knuri korban fit....bkn smbelih fit,tp family fit yg buat korban.....makanan mmg masyuk.....thnks fit.....

sblh malamnya agak special...aku btemu ngan rakan2 nasyid kump.ikhwan....ktika neh smua dok tgh spm....kami mkan kt pizza hut.....mmg sronok gelak2 n jmpa member2......crita pny crita.....pkoi 12 balik....tp aku x tros balik.....terus terpa ke uptown stadium mncari jam tgn.....so sesapa yg tnampk aku mmakai jam tgn baru yg smart itu,sdarlah,itu hanyalah made in UPTOWN STADIUM....hahahahha......

on d last day,hajat nk bjumpa smua adik2 angkt aku....tp apakan daya....mostly sebok....aku hny dapat bjumpa dgn adik ksayangan yg baru lpas pmr..faris bin omar....kami bsembang kt BIG APPLe tesco.....mmg sronok stelah skian lama x jmpa.....x sgka adik aku tuh br first time makan donut BIG APPLe....hahaha....tgk dia cam peghak ja...hahahah......tp aku sdikit kcik ati apabila sorang adik aku dh stgh tahun x kontact....so kepda MOHD HUSAINI BIN MOHD AMIN,tolongla weh.....kontact aku.....u still owe me sumthing.....

hmmm...then aku p cari sendal.....stelah dkat 2 jm pusing pacific n city plaza,br jumpak kasut yg murah n bkenan d hati.....apa g rembat je la coz jam kt tgn mnunjukkn jam 8 mlm.....hmmmm.....balik....mama n tok dah bising2 coz barang x kmas g.....tp aku smpat tolong atok siapkn brg2 kawin kak aku....biasa rr...cucu ksayangan...hehehe....

mnaiki bus from shahab to pudu,aku mmg x rasa pa2.....sblm neh maybe trasa sdikit sayu....tp kali neh x rasa pa2 pown....bkn x dak prasaan,tp maybe aku rasa aku akn balik time kakak aku kawin nnti.....aku agak tkejut apabila kawan2 yg mnaiki bus imiu mnanggung drita slama 12 jam brada di atas bus sdangkn aku n farabi bsuka ria hanya 8 jam di atas bus....tuh pown jnuh mngeliat....hahahha....raya kali neh mmg x trasa...spatotnya uia prlu kasi cuti start khamis n isnin ntok mmudahkn bdak2....x la rush....tp tuh bukan kuasa aku.....

SO,KSEMPATAN INI NK JMPUT SESIAPA YG TBACA TULISAN INI NTUK DATANG KE MAJLIS PKAHWINAN KAKAK AKU PADA TARIKH 19/12 KT UMAH AKU KT ALOQ STAQ....NK MAI GTAW DLU...LEH AKU KASI MAP.....

so itu saja diari raya aku...wassalam....

No comments:

Post a Comment