Thursday, December 3, 2009

post mortem....

alhamdulillah....dh slesai psembahan utk closing H2H medcy ntok kali neh.....apa yg mampu diucapkn ttg psembhan tadi.....HAMBAR.....MAAF yg aku mampu ucapkan utk psembahan yg x sberapa td trutama kpd julia(tuh pown kalu dia tgk post neh),gaff,mira,jib(yg x smpt tgk),n smua sahabat2 yg hadir td......agak mngecewakan jgak la psembahan td....

sbnrnya,ktika sound check....smua x jadi masalah.....harmoni yg baik....n lagu yg dpasang pown kuat volumnya.....tp ketika bmulanya psembahan.....macam2 masalahnya yg timbul....yg paling ketara adalah masalah LUPA LIRIK....mmg x leh masok JANGAN LUPA LIRIK....hhahahh....tp krana menda tuh,aku x cpt mlenting.....hanya mampu mngukir snyuman kerana diri neh tahu knapa kami lupa lirik....to syauqi....jgn isaw aku x marah....yg pntg kta blajar.....

masalah yg kdua timbul adalah music yg x ckop volumnya.....agak sukar utk kami mghayati kdua2 lagu apabila music hanya samar n hanya bgantong kpada tempo yg kami maintainkn sniri....apabila menda tuh blaku.....aku hanya mampu bpeloh....hahah.....cuak oooo...takot ada bnda lain yg blaku......tp alhamdulillah....kami mampu balance balik menda tuh.....

apabila masalah neh blaku....aku menjadi blurr.....hndak mencari pkataan 'kiasan' ktika mnerangkan tajok stanggi syurga pown x jmpa....last2 pusing ja la....habih suma plan yg dbuat ttg apa yg nk cakap x jadi.....hanya mampu bserah n bserah.....abih baju aku basah sbb ploh....hahahha....

tp...apa yg pntg kami blajar dr apa yg blaku....post mortem tros dlakukan seusai abis psembahan.....apa yg pasti.....mental ktiga2 kami mmg x ready.....mgkn dsebbkn masalah yg blaku sblm psembahan.....tp alhamdulillah....kami mampu mnunjukkan kmampuan vokal kami......harmonizing yg agak baik....kawalan vokal yg agak mantap....kredit to 2 lg teammate especially syauqi yg mmg sempoi....jeni,x yah cakap rrr....mmg dh pro dh pown......first time aku wat 3rd voice tanpa byk sumbang.....dr segi vokal mmg x dak masalah.....cma dr segi 'self presentation' ja kurang....n maybe pmilihan lagu yg x tepat......so after dis,kami must back to our style.....

walaw apa pown tjadi.....aku mmg enjoy diatas pnts.....sronok mngacaw alfarabi td.....mlihat dia katop muka ktika aku mnyebut namanya mmg lucu....x sgka farabi pown leh blushing....hahahahha......sorry mad noh....bkn pa...nk bg ank femes jgak....hahah....n aku jgak x prasan yg ada member2 dok gelak kt aku kes kaki sluaq aku trmasok dalam kasut.....bla tgk2 balik,mmg lawak....len kali jerit ja suruh aku kluarkan kaki sluaq tuh.....wat malu aku ja....hahaha.....

utk psembahan td,aku hnya mampu bmuhasabah.....maybe Allah nk tunjukkan sesuatu..... maybe dalaman kami kurang ntok mmbawa lagu tersebut......n maybe Dia nk suruh kami tgk balik hubungan kami denganNya n hubungan dgn makhluk lain.....n maybe Dia nk suruh kami setelkn masalah2 kami dlu sblm Dia memberikan ktenangan ktika wat psembahan tuh balik.....yg pntg,ksilapan2 td xkn diulang.....insyallah.....

lastly,mmg x puas ati ngan psembahan td....walaupown ada yg puji....tp aku mmg x puas ati.....sorry to everyone......dr segi pngurusan yg mnjemput,mmg x dak apa2 masalah....smooth ja....n aku rasa medcy mmg tbaik.....insyallah,krana medcy,x dak hal la....hahahha....

akhir kalam....thanks kerana mnjmput.....maaf krana performance yg hambar....insyallah video rakaman psembahan td akan diupload dalam facebook....n ia terbuka ntok sbarang komen.....insyallah kami akn perbaiki n pertingkatkn lagi mutu psembahan......

skian saja...wassalam....

No comments:

Post a Comment