Monday, February 22, 2010

cuti.......

Alhamdulillah…dh sampai parit buntaq..umah ayah aku…pjalanan slama 4 jam…mmg x trasa…..lgpown aku tdo2 ayam……byk bfikir ttg apa yg blaku slama aku brada di bumi cfs….ada duka n ada suka……susah nk describe……tup2…..air mata mngalir dtengah2 kgelapan bus…..mmg x ternilai harga sbuah PENGALAMAN…….

Pkul 3 pagi tepat…smpai dbumi parit buntaq……tharu ngan ayah aku yg sggop amik pagi2 buta neh tatkala jalan sgt2 la lengang….actually aku mai umah ayah aku x dak tujuan lain…..nk spend masa ngan family trutama adik aku……lama dh xspend masa bsama…..bla cuti ja msti ada komitmen lain….tp apa salahnya curi masa sdikit ntok family…..berada di bumi cfs mngajar aku harga sbuah family……btapa pntgnya family dlm hidop…..

Ttiba tringat psal exam……alhamdulillah……5 ari yg mmeritkn n mmenatkn dh blalu…..3 ari sakit kpala….plg tkejut exam chem. Lab….baru baca n ready mlm tuh…..thanks tu faqeh,paan,sher n jgak study group korang…..mmg byk mmbantu……thanks a lot….

Masih tringat di awai2 sem neh…bpindah bilik smpaila event trakhir…post mortem family day……dr keja2 medcy,leadtrain smpaila ke keja2 nasyid….sem neh yg mmberikan cabaran yg plg byk trutama dlm nasyid….stiap mggu ada psembahan….trasa lain plak,mlm2 yg dgunakan ntok training dganti dgn main game n tgk movie tatkala Battle Of Nasyeedian brakhir,,,,trasa lapang sgt2…..insyallah ilmu2 nasyid yg aku dpt akn dpraktiskn n dsampaikn kpd org2 lain….Thanks a lot to rakan spjuangan….rakan2 ETIKA…SALJU…..D’ILHAM….dak2 first year…..n jgak sifu…abg MUADZ n abg Azmi Manaf…..krana mmatangkn diri ini dlm stiap psembahan n pmblajaran……

Masih terngiang2 pbincangan ilmiah dkt A café….aku dpt byk pandangan……”x kisah pembaharuan,tp nak kekalkan originality”….i got ur point…..n ptg pd hari yg sama…..btanya pndpt kpd rakan plg otai….dia kata…..”nasyid adalah mngenai msj,bkn melodi”……tp bla dh pmbaharuan,adakah dnamakan original….hmmmm…..mcm tuh jgak kata2 abg muadz..”nasyid bkn mngenai suara,ttp mngenai hati”……kami diajar ntok mngekalkn vocal n mningktkn pghayatan spaya msj tuh smpai.…kt sini dpt drumuskn…..x kisahlah nasyid tuh melodi apa pown…yg penting adalah msj yg nk dsampaikan……melodi n vocal adalah kulit ttp isinya adalah lirik n msj itu sendiri…..cma stiap org taste genre lain2….apabila btanya satu pihak,nk nasyid neh wat pmbaharuan…..n satu lg nk kekalkn nasyid yg ori…..byk karya2 kt pasaran…ori mahupown lain2….pndengar la yg mmilih n wat pnilaian…..above all…..msj nasyid msti smpai….susah pnasyid nk ikut smua.....tp kami hanya mmpu mlakukan n mmbuat karya2 yg mmuaskan hati smua pihak…

Sronok pmbincangan td….mmg bagos ntok pnasyid2…..mmbuatkn kta bfikir….nnti sy bagi zine yg mnunjukkan knape nasyid mmerlukan pmbaharuan….

Btw…just nk ucap thanks to my room8…porap,paan n sher…..sbb mnjaga diri ini slama satu sem,….knangan bsama susah dbeli…thanks for evrythng…..luv u guys…..

Mata da kuyu…..mnuntut ntok pejam skejap…..insyallah apa2 akan diupdate….jmpa pada post mendatang…..SALAM UKHWAH….

No comments:

Post a Comment